Зелений флот WAGO, або все вказує на електрику.

Оптимізація програми WAGO Load Management на основі досвіду з “Green Car Policy”

“У 2021 році ми прийняли фундаментальне рішення в компанії”, – згадує Дітріх Шліхтер, менеджер автопарку WAGO. З моменту запровадження “Green Car Policy” він стежить за впровадженням електронної мобільності в компанії. “Проєкт ще не завершено (…) однак він підкреслює велике значення, яке має сталий розвиток у WAGO”. До вересня 2021 року наш автопарк все ще був відображенням автопарку середньостатистичної німецької компанії. На той час він складався з 230 автомобілів – переважно компактних транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння. Як і всі нові автомобілі, вони спричиняли значні викиди CO2, які у 2021 році становили майже 80 відсотків. Рішення WAGO перейти на електромобільність було і залишається чітким зобов’язанням щодо захисту клімату. Кожен новий електромобіль у нашому автопарку – це ще один крок до скорочення викидів вуглецю та переходу до екологічно чистого водіння.

72% електричних автомобілів

Сьогодні, приблизно через два роки, парк службових автомобілів WAGO в Німеччині виріс до 270 автомобілів. Більше половини з них – наразі 145 автомобілів – це електромобілі або плагін-гібриди різних класів, розмірів і марок. Цього року ще 50 автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння будуть замінені на електромобілі. Як пояснює Шліхтер, “швидкість заміни автопарку залежить, з одного боку, від тривалих термінів поставки електромобілів (…) і, з іншого боку, від тривалості існуючих договорів оренди транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння”. 

Рішення про перехід на електромобільність було прийнято WAGO відносно рано. Наразі максимум третина всіх транспортних засобів компанії в Німеччині є електричними. У WAGO цей відсоток незабаром становитиме 72 відсотки. Весь цей процес був підтриманий значними інвестиціями не тільки в транспортні засоби, а й в інфраструктуру.

Індивідуальні рішення

Як і при плануванні інших зарядних парків, на етапі реалізації вирішальну роль відігравали місцеві умови та індивідуальні очікування щодо спектру послуг. “Якість планування є найважливішою вимогою, – каже Філіп Бауманн, менеджер з продуктів WAGO SOLUTIONS. Оператори повинні чітко визначити свої вимоги, а керівники об’єктів повинні визначити вхідні дані на ранній стадії. Тому що “не існує єдиного рішення, яке вирішує всі проблеми”. Замість цього WAGO розробляє деталі для стандарту. Це означає, що “тільки з вимог клієнта до зарядної станції виникають конкретні завдання – від адаптації до підключення до програмування”.

Власна технологія забезпечує апаратну основу для управління робочим навантаженням компанії.

Розумне управління енергією

Інше питання – звідки береться енергія. Кампус WAGO має велику фотоелектричну установку. Надлишок виробленої енергії використовується, серед іншого, для заряджання парку електромобілів. Забезпечення стабільності мережі відіграє особливу роль, особливо в поєднанні з промисловим виробництвом. “Зарядна інфраструктура повинна працювати безперебійно і бути добре захищеною.  Це означає, що зарядна потужність інфраструктури визначається динамічно, постійно коригується та оптимізується залежно від загального навантаження на місці.

Таке динамічне управління навантаженням, яке обмежує пікові навантаження, дозволяє здійснювати інтегроване управління енергією”.

Якщо ви хочете заряджати електромобілі в розумний і сталий спосіб, вам не уникнути постійної адаптації, інтеграції та використання всієї доступної потужності. Якщо ви також хочете тримати витрати на електроенергію під контролем, вкрай важливо уникати пікових навантажень, які оплачуються за найвищими тарифами. У майбутньому час зарядки, контрольований програмним забезпеченням, може бути безпосередньо пов’язаний з цінами на електроенергію на біржі. “Для керівників об’єктів важлива максимальна прозорість. Вони повинні мати можливість бачити, що відбувається на об’єкті в будь-який час – наприклад, через віддалений доступ до інтерфейсу параметризації”.

В основі рішення лежить контролер WAGO Load Management з попередньо встановленим додатком WAGO Load Management.

На практиці для вирішення проблем вирішальну роль відіграє низка показників. “Тут на допомогу приходить хмарний додаток, – пояснює Філіп Бауманн. Помилки можна швидко виявити, просто порівнявши необхідну потужність і наявну в будь-який момент часу.

Флоріан Дерберг, Філіп Бауманн та Дітріх Шліхтер очолюють інтеграцію управління навантаженням у WAGO.

Все почалося з учнівського проєкту

На початку 2022 року у WAGO стартував учнівський проект з комунікації зарядної інфраструктури. Флоріан Дірберг, який на той час вивчав мехатроніку, брав участь у розробці комунікаційної структури. “Метою було створення центральної, розширюваної комунікаційної структури, яка дозволяє отримати доступ до теоретично необмеженої кількості зарядних станцій”. Індивідуальні очікування користувачів вимагали функціонального розширення системи.  “Ми зробили їх доступними за допомогою додатків”. 

Зараз Флоріан Дерберг, який вже завершив навчання, розробляє спеціальні функціональні розширення для додатку WAGO Load Management як член команди технічної служби. Вони дозволять, наприклад, менеджерам об’єктів легко отримати доступ до певної системи. Серед ідей – навіть визначення пріоритетності заряджання, наприклад, для транспортних засобів, закріплених за відділом продажів або керівництвом.

Відкритість та інтероперабельність

“Додаток WAGO Load Management був свідомо розроблений як програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом для зарядних станцій різних виробників і сумісний з широким спектром інтерфейсів. Тепер ми можемо об’єднати в одному парку станції близько 30 різних виробників” – каже Філіп Бауманн. Зарядні станції різних виробників інтегровані в зарядний парк WAGO. У парку вже є 46 зарядних пунктів потужністю 11 і 22 кВт, і ще більше, включаючи гіперзарядний пристрій, перебуває в стадії планування. “Це рішення, по суті, дозволить нам заряджати постійним струмом”, – пояснює Філіп Бауманн, згадуючи важливий аспект для майбутнього.

Будівництво власного зарядного парку було серйозним викликом для команди WAGO. Тому з власного досвіду ми знаємо, з чим стикаються наші клієнти і з якими проблемами вони можуть зіткнутися при реалізації подібних проектів. “Простота конфігурації та швидке і безпроблемне введення в експлуатацію системи WAGO Load Management є для нас надзвичайно важливими. Тому всі роботи завжди супроводжуються необхідною підтримкою – від додаткового програмування (за необхідності) до введення в експлуатацію. 

У WAGO це також добре спрацювало для водіїв службових автомобілів. “Ми подолали “німецький страх” застрягти без електрики по дорозі до клієнта”, – підтверджує Дітріх Шліхтер, підморгуючи. Надійне управління зарядкою допомогло. У планах WAGO на найближче майбутнє – подальше розширення зарядної інфраструктури та автопарку електромобілів.